Nincs termék
Az árak az Áfát tartalmazzák
Kövessen minket Facebookon
Címkék
Cutty Sark 1:75 Asztali modell
Részletesen kidolgozott 19. századi Teaklipper makettje. A Billing Boats dán cégtől származó padlózott hajótest hossza 1100 mm. Darabos készlet, 1:75 méretarányba, tapasztalt építők számára.
Befogadó :
* Kötelező mezők
vagy Mégsem
PE_3BB5064
Új termék
Részletesen kidolgozott 19. századi Teaklipper makettje. A Billing Boats dán cégtől származó padlózott hajótest hossza 1100 mm. Darabos készlet, 1:75 méretarányba, tapasztalt építők számára.
1 Tétel Tételek
Készleten
Figyelmeztetés: Utolsó darabok az áruházban!
Elérhetőség dátuma:
A Cutty Sark a világ egyik leghíresebb teaszállító vitorlás hajója1869-es vízre bocsátásakor a világ legfejlettebb technológiájú kereskedelmi hajója volt, mely különlegesen ívelt, keskeny hajótestének és hatalmas vitorla felületének köszönhetően, folyamatosan megdöntötte a sebességi rekordokat. Az utolsó fennmaradt teaszállító klipper, a brit kereskedelmi tengerhajózás első számú jelképe, az Egyesült Királyság egyik legnagyobb nemzeti kincse.
Cutty Sark törzse egy klasszikus fa konstrukció - lézerrel faragott részek, deszkakerítéses és fából készült fedélzettel. A készlet tartalmaz minden szükséges fa, műanyag, és fém darabot a modell befejezésére, makett kellékeket, stb.
Méretarány |
1:75 |
Hossz [mm] |
1100 |
Szélesség [mm] |
150 |
Magasság [mm] |
670 |
Építési nehézség |
S4 |
A teaklipperek
A 19. században teát szállítottak Kínából Angliába. Kezdetben a tearakományokat az Indiamanok és a kereskedelmi fregattok hordták, de a 19. század első felében az amerikai klipperek kiszorították őket erről az útvonalról. A 19. század első felétől, amikor az angol hajógyárak is egyre több klippert bocsátottak vízre, ezen a kereskedelmi vonalon az angol klipperek vették át az uralmat. Mivel az a hajó, amely elsőként futott be a legfrissebb tearakománnyal, különleges jutalomban részesült, a teherszállításból idővel kifejlődött a leggyorsabb hajó címért folyó verseny. A verseny zárószakasza nagy eseménynek számított Angliában, és a részt vevő hajók kapitányairól és legénységéről körülbelül úgy beszéltek, mint ahogyan manapság például a leghíresebb labdarúgókról.
Az 1866-os angol klipperek regattája (vitorlásversenye) bekerült a történelembe. a három leghíresebb klipper, amely május 30-án indult el Fu-csouból, úgyszólván azonos időben érkezett meg Londonba szeptember 6-án: a Teaping 9 óra 45 perckor, az Ariel 10 óra 15 perckor és a Serica 11 óra 30 perckor. Első ízben a La Manche-csatornában találkoztak össze, addig mindegyikük más-más útvonalat követett. Ezen az egyedülálló, 16 000 tengeri mérföld (= 29 632 km) hosszú versenyen a hajók nem követhettek el egyetlen navigációs hibát sem. A tearegatták elválaszthatatlan vetélytárspárosa volt a Thermopylae és a Cutty Sark is. Az utóbbi az egyetlen napjainkig fennmaradt teaklipper, a greenwichi szárazdokkban tengerészeti múzeumként szolgál.
1869-ben a Szuezi-csatorna megnyitásával bealkonyodott a klipperek dicsőséges korszakának. Az útvonal lerövidülésével a gőzösök a Kína-Anglia útszakaszt 60 nap alatt tették meg, s így kiszorították a klippereket leghíresebb útvonalukról. Néhány klipper - köztük a Thermopylae és a Cutty Sark is - később az ausztráliai útvonalon kezdett közlekedni, gyapjút és gabonát szállított, mások pedig a dél-amerikai útvonalra tértek át, s chilei salétromot és angol szenet rakodtak be.